Rám podvozku Tatra 1-740
Prvotní vypružení pryžovýmy bloky je příliš tuhé proto, aby byla zabezpečena bezpečnost proti vykolejení, musí být použit rám podvozku poddajné konstrukce, což omezuje maximální rychlost podvozku.
Rám podvozku je složen ze dvou půlrámů ve tvaru T (každý půlrám tvoří jeden podélník a příčník podvozku), kde volné konce příčníků jsou svázány s podélníky druhého půlrámu
pryžokovovými čepy. Toto řešení snižuje torzní (zkrutnou) tuhost rámu a umožňuje podvozku lepší přizpůsebení se traťovým nerovnostem.
|
-
Konzoly vedení dvojkolí
-
Lůžko závěsu kolébky
-
Podélník
-
Příčník
-
Konzoly táhla podélného vedení kolébky
-
Čep spojení půlrámů
-
Podložka
-
Rozpěrné pouzdro
-
Pryžová pouzdrová pružina
-
Matice zajištěná podložkou
|
Funkční celky na rámu podvozku
- Na rámu je umístěna kompletní sestava mechanické části brzdy, včetně brzdových válců (na obrázku vpravo).
- Na závěsech, procházejících lůžky 2, jsou na rám zavěšeny nosiče druhotného vypružení,
- V konzolách 1 jsou uložena a zajištěna sponami dvojkolí.
- V konzolách 5 jsou přes pryžová poudra upevněna táhla podélného vedení kolébky.
- Na podélníku je upevněno dynamo, poháněné od převodovky na přilehlé ložiskové skříni.
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvotky Tatra / Tatra 1-740 / rám