V roce 1969 měly Československé státní dráhy ČSD na dobu dvou let převzít provoz mezistátního motorového rychlíku Berlin—Praha—Wien „Vindobona" a k tomu účelu byly vyrobeny motorové vozy M 296.1 (dnes po rekonstrukci 854) a k nim přípojné vozy pro mezinárodní provoz řady Bam, Aam a BRam u kterých byly použity podvozky s označením 1-747-2. Pro vnitrostátní provoz s motorovými vozy řady M 296.2 byly vyvinuty vozy řady Baim, které jsou v současné době rekonstruovány na vozy řady Bdtn. Pod tyto vozy jsou zavázány podvozky VÚKV typu 8-802 obdobné konstrukce jako podvozky 1-747-2.
Rok výroby | 1969-1970 |
Výrobce | Vagónka Studénka |
Typ podvozku | 8-802.0 (na čele s ruční brzdou) a 8-802.1 |
Typ 8-802.1 | Na ložisku blíže středu vozu je umístěna převodovka náhonu dynama |
Hmotnost | 5600 kg |
Nejvyšší rychlost | 120 km/h |
Rozvor podvozku | 2400 mm |
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozky VÚKV / typ 8-802.0 a 8-802.1